Home » Blog » Bereid jouw huid voor op de eerste zon

Bereid jouw huid voor op de eerste zon

Gepubliceerd op 19 april 2021 om 16:58

4 tips om jouw huid voor te bereiden op de eerste zon!

Tip 1

Je huid scrubben om ze voor te bereiden op de zon

  • Scrub regelmatig je huid om ze voor te bereiden op de zon
  • 1 of 2 keer per week een zachte peeling verwijdert dode huidcellen en zorgt ervoor dat ze zich vernieuwen
  • Je huid zal zo egaler bruinen
  • en je zal je bruine kleurtje ook langer houd

Wist je dat:

Koffiescrub enorm veel voordelen heeft?

  • de cafeïne uit de gemalen koffiebonen de vetafbraak in vetcellen stimuleert en de bloedsomloop stimuleert
  • dit zorgt voor zichtbare vermindering van cellulitis bij regelmatig gebruik

pas je scrub aan voor het gelaat, gebruik een zachte peeling specifiek voor het gelaat

 

 

 

Tip 2

Je huid goed hydrateren voor je in de zon komt

  • Hydratatie is het geheim van een gezonde huid
  •  Hydratatie verbetert de kwaliteit van de huid en zorgt er dus voor dat je mooier bruint
  • Ook je lichaam en gezicht hydrateren, is van cruciaal belang om vlekken door de zon te voorkomen

Wist je dat:

  • Je altijd een aftersun moet smeren als je in de zon bent geweest, ook al ben je niet verbrand!
  • vaak lijkt het dat je niet verbrand bent, maar na enkele uren kan de roodheid wel doorbreken
  • Een aftersun zorgt ervoor dat de warmte uit het lichaam wordt getrokken en je huid afkoelt

 

 

Tip 3

Hydrateer jezelf van binnenuit om mooi te bruinen

  • Om je huid goed voor te bereiden op de zon, is het dus van groot belang om ze ook van binnenuit te hydrateren
  • Drink daarom minstens 1,5 liter per dag
  • Voeg er dan een scheutje citroensap of gember aan toe

Wist je dat:

  • Citroenwater helpt bij gewichtsverlies.
  • van citroenwater krijg je bovendien een mooie huid en een betere gemoedstoestand ;) 
  • Gember verbetert de spijsvertering

 

 

Tip 4

Eet groenten en fruit met betacaroteen voor een stralende huid

  • Ook groenten en fruit die betacaroteen bevatten, helpen om je huid voor te bereiden op de zon
  • Waarschijnlijk denk je meteen aan wortels, maar er zijn ook andere groenten en fruitsoorten die veel betacaroteen bevatten:
  • tomaten, mango’s, abrikozen, meloen, spinazie en rode paprika.

Wist je dat:

  • Een studie heeft zelfs aangetoond dat een voeding rijk aan betacaroteen - in combinatie met een goede voorbereiding van de huid op de zon - op lange termijn een natuurlijke bescherming tegen de zon creëert en helpt om zonnebrand te voorkomen. Let wel, die natuurlijke bescherming vervangt geenszins de werking van zonnecrème.

 


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.